Pozdní sběr alsaský

16. května 2012 v 6:00 | Sklenička |  Jen tak
Po týdnu s alsaskými bílými jsem si udělal radost tím, že jsem si otevřel jedno červené. Toskánské Sangiovese z roku 2007 mě zase postavilo na nohy. Z přemíry bílých vín mě už večer bolely zuby. Ani náhodou si nechci těsně před uzávěrkou alsaských bedýnek stěžovat na bílá vína, ale měl jsem jich (najednou) otevřených přes dvacet a ještě teď jich mám v chladničce aspoň pět nedopitých. Tak dlouho a soustředěně jsem se snad ještě žádnému regionu nevěnoval. Změna je život, za pár dní se k Alsasku rád vrátím, osvěžený a s novou chutí.



Nedávno jsem měl pohnutý rozhovor s jedním vinotékařem. Stěžoval si a naříkal. Konkurence je veliká a v supermarketech je víno levné. Ptal jsem se ho, jestli pořádá ochutnávky. No jistě, řekl mi, skoro každý měsíc. To mě dostalo.

Už jsem se na blogu jednou dotknul problému segmentace trhu. Tvrdím, že trh s vínem je extrémně segmentovaný, rozdělený na navzájem oddělené části. Trendy v miliardovém obchodu s vínem v supermarketech nemají žádnou spojitost s trendy v obchodu se specializovanými víny, jako jsou nejlepší Bordeaux, oxidativní vína nebo biovína. (Ledaže se označení bio-víno rozšíří i na průmyslové výrobky v supermarketech, to mě děsí :-(

Chcete příklad segmentace odjinud? V pátek jsem nakupoval ovoce. V Penny Marketu jsem koupil desetidekové balení physalisu za 15 Kč. Tohle ovoce se báječně hodí k některým vínům, myslím, že jsem ho v minulosti přikusoval k burgundským šardonkám. Vtip je v tom, že v MAKRO teď cena vyšplhala přes 25 Kč (za deset deka). To se mi nechtělo dát, ale za 15 kaček (v Penny) si to někdy koupím. Jak to souvisí s vínem? Snadno: V MAKRO můžou prodávat physalis za 25, protože tam chodí zákazníci, kteří ho znají a vědí co s ním. V Penny se ho rádi zbavují za 15 Kč, protože tam nechodí nakupovat lidi, kteří by ho znali. Podle balení je to naprosto identické zboží. Vyvozuju z toho, že není problém, jestli prodáváte to samé zboží za 150 nebo za 250, ale jestli dokážete přilákat ty správné zákazníky?


Pokud jde o alsaské bedýnky, je to na dobré cestě a všem přihlášeným děkuju za zájem. Jen doufám, že za nárůst přihlášených nevděčím reklamě na Rathovo víno, sedm melounů v nich nenajdete :o) Už jsem se musel v Hunawihru dotazovat, kolik lahví dokáží naskládat na jednu Europaletu? V krabicích po dvanácti až 912 lahví. Výborně, vejde se to na jednu paletu :o)
 


Komentáře

1 J.Č. / Jižní svah J.Č. / Jižní svah | E-mail | Web | 16. května 2012 v 9:24 | Reagovat

"Ledaže se označení bio-víno rozšíří i na průmyslové výrobky v supermarketech" ... to už se děje, lahve pod stovku z Itálie a další kousky. Navíc dovážené třebas partou okolo (pro mne dost pochybných) Vinných sklepů Roztoky...

2 Sklenička Sklenička | E-mail | Web | 16. května 2012 v 10:09 | Reagovat

[1]: už jsem o tom před časem psal jako o noční můře bio-výrobců (a nejen vína): konzumenti vyhledávající bio-výrobky v supermarketech :-( to může značku zničit.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama