Vinobraní u Paukerta

8. října 2010 v 7:00 | Sklenička |  Jen tak
Tiskovku Domaine R&W otevřel Ing. Luboš Osička asi nejzajímavější informací dne, totiž že konzumace vína se přesouvá z gastronomie do soukromí domovů. To není překvapivé v kontextu všeobecných lamentací nad přebujelými cenami vína v restauracích a současného rozvoje prodeje na internetu, ale je to tím zajímavější, že to zaznělo na tiskovce firmy, která se zaměřuje na prodej vína do restaurací (a taky soukromé klientele).

Domaine RW Paukert


Prezentace pro tisk se konala včera na Národní třídě v Salonu Paukert, který ještě pamatuje časy, kdy bosenské švestky a Maiselova káva voněly kuchyní (a do Prahy jezdil André Breton, ale to cituju Oldřicha Janotu, aniž bych si Bretona v Praze ověřoval). Čtyři zástupci moravských vinařství a pánové Doležal a Osička z Domaine R&W odprezentovali nový projekt pražského velkoskladu domácích i zahraničních vín pod názvem Vinobraní (už je to v provozu v Hostivaři, ulice Služeb 4). Marketingovým tahákem bude prodej vína za stejné ceny, za které je můžete koupit ve vinařství (za podmínky nákupu po kartonech) - pobavilo mě, že to je stejná přidaná hodnota, jakou jsem použil při vyhlášení aktuálního kola Komunitních Bedýnek, jenže Domaine R&W na ni musela mnohem víc zapracovat (mně to napadlo až při psaní samotného textu).

Lákavá je nabídka podzimních řízených degustací zastupovaných vinařství v Salonu Paukert, kde si můžou zájemci postupně přechutnat sortiment vinařství pod vedením someliérů výrobce. Začíná se už příští týden, 13 října Vinařstvím Lahofer. Milovníci zbytkových cukrů, hlaste se na e-mailu osicka@domaine.cz! (Bez legrace, je to krásné prostředí a já se to pokusím využít.)

Domaine RW tiskovka

Pak se Ing. Luděk Machala z bořetického vinařství Jedlička a Novák pochlubil čtyřmi medailemi z letošní vídeňské soutěže AWC, Ing. Lukáš Kilián ze znojemského Ampelosu počtem šlechtěných odrůd, Mgr. Luboš Vintr z pavlovické Šlechtitelky stoletou tradicí a víny vyráběnými dnes. Dobrou vinici zastupoval Marek Dušek a pochlubil se víny vyráběnými bez chemie a vesměs v dřevěných sudech. Následovala volná zábava s jídlem (nevyzkoušet Paukertovy lahůdky by byla velká chyba, u mě vyhrál koláč s rajčaty, ale zase na mě nezbyl guláš, holt už chybí praxe z tiskovek :o)

Ochutnávala se čtyři vína a všechna byla excelentně vybraná. Tři skleničky ze tří možných bych dal Blanc de Blancs 2007 z Dobré vinice (tady, není levné, ale za těch 300 stojí), sudově zralé a komplexní víno, těsně následované Pálavou 2009 VzH Jedličky a Nováka. Paradoxně suchá Pálava, přesto v chuti plná, ovocná, a jestli tam je kolik zbytkového cukru, tak je všechen krásně vybalancovaný kyselinou, pro Pálavu asi ne úplně typickou. Krása! V červených byl k ochutnání Neronet 2008 z Ampelosu. Jakostní Neronet bych si naslepo nikdy nekoupil, ale kvůli tomuhle Neronetu se s ohledem na cenu vyplatí zajet do Hostivaře. Čtvrté podávané víno bylo André z pavlovické Šlechtitelky (jak jinak, tam je André jako doma), a i když jinak André nevyhledávám, tak tohle bych mohl (předpokládám, že to bylo tohle víno, bez záruky).

Vinobraní začalo sympaticky, velkosklad vína v Praze s prodejními cenami jako ve vinařství je dobrý nápad, ale prověří ho teprve čas. Čtyři vína na tiskovce byla dobře vybraná a ukazují, že stojí za to zajet do hostivařského skladu. Jestli se dostanu na některou z říjnových a listopadových degustací, napíšu.
 


Komentáře

1 roman roman | 14. října 2010 v 16:31 | Reagovat

Koncového spotřebitele jistě cena, která je stejná jako u vinaře, potěší. Pro malého, nebo středního obchodníka s vínem ale ekonomický nesmysl. Vaše bedýnky jsou určitě pěkný projektík, ale jsou o něčem úplně jiném.

2 Sklenička Sklenička | E-mail | Web | 14. října 2010 v 19:16 | Reagovat

[1]:Zásah! A dobře mi tak, nemám si ohřívat vlastní polívčičku (projektík) při referování z tiskovky.

Nicméně pokud jde o fakta, je to trochu jinak. Na tiskovce se prezentovala ta část projektu Vinobraní, která je určená pro koncového spotřebitele. S tím, že tu druhou část, určenou obchodníkům a gastro-podnikům, budou prezentovat obchodníci svým zákazníkům z tohoto segmentu, to je jejich práce, a ta nepatří na tiskovku.  

Pokud jde nastavení cen vína pro obchodníky, tak v Evropě najdete vinařské regiony, kde se považuje za normální držet podstatně nižší ceny pro obchodníky (než pro koncové zákazníky) a regiony, kde je běžné prodávat z vinařství za jednu cenu. Souvisí to samozřejmě s orientací podniku na druh klientely a s možnostmi odbytu, ale jedny ceny používají samozřejmě ty regiony (a podniky), které prosperují, takže to asi nebude ekonomický nesmysl.

3 roman roman | 15. října 2010 v 11:43 | Reagovat

Já to nemyslel vubec zle a proč byste si pořizoval blog, když už ne pro vlastní přihřívání polívčičky :-)

Jenom jsem vycházel z jiného Vašeho článku, kde jste se dostal na cenu 1EUR/láhev z Itálie. V bedýnce máte vína od 7 EUR vč. DPH, tj nákup nějakých 5,9. Tam to jedno EUR dělá 16% a to ten základ pro výpočet je ve skutečnosti někde jinde. Takže ve finále dělá doprava v ceně při tomto množství desítky procent Vašeho zisku. Při vyšších cenach to pochopitelně vychází lépe, ale přesto se domnívám, že by zákazník měl akceptovat určitou míru spoluúčasti.

4 Sklenička Sklenička | E-mail | Web | 15. října 2010 v 11:51 | Reagovat

[3]: to jsem vůbec nepochopil, myšlenku s 1 Euro za lahev z Itálie a 16% čeho? V článku o bedýnkách je to nějak spočítané, vína tam jsou v cenách od 5 do 15 Euro. Jestli jste dospěl k jiným číslům a cenám, tak to prostě nekoupíte a je to :o)

5 roman roman | 15. října 2010 v 12:48 | Reagovat

1 EUR jste tam uváděl cenu dopravy 1 láhve do CR. Na celém příkladu se snažím pouze ukázat, že při malých objemech dovozu, je cena za dopravu pro malého obchodníka velmi vysoká a často bude větší, než realizovaný zisk. Navenek se potom Vaše bedýnky jeví jako dobročinná akce

6 radek radek | 19. května 2011 v 16:32 | Reagovat

Lubos Vintr, to je ten druhy zleva? nevidel jsem ho uz 20 let, jsem rad ze se mu dari.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama