Výstava vín v Blatnici

17. března 2010 v 6:55 | Sklenička |  Jen tak
Holíčanské vršky holé byly teď o víkendu ještě holejší a na Javořině ležel sníh. Jako by počasí chtělo usvědčit zastánce teorie globálního oteplování z neúcty k přírodě i času, ale vysoké cukry v loňských vínem by jim naopak dávaly za pravdu. Vyjel jsem na Výstavu vína do Blatnice pod Svatým Antonínkem a díky nesmyslně regulovanému silničnímu provozu jsem dojel pozdě (padesátka na pražské magistrále nebo sedmdesátka na lesním úseku silnice první třídy u Hodonína vypadají jako příznaky zániku civilizace, která vyrábí stále dokonalejší auta a zároveň absurdně omezuje podmínky jejich používání).



V neděli ráno jsem si povšiml portrétu Komenského na etiketě vína. Ušklíbl jsem se, že to je bezpečná reklama, protože Komenský už se proti tomu neohradí. Ale večer jsem ve Wikipedii našel, že v Blatnici, ve viniční trati Plachty, Jan Ámos Komenský skutečně vlastnil vinohrad.

Díky pozdnímu příjezdu jsem přišel o několik šampionů a mohl si v duchu zanadávat. Blatnický košt umně spojuje několik běžných nedostatků podobných akcí. Malý sál, přeplněný prostor u malého výdejního pultu uprostřed místnosti a přeplněné sklenice návštěvníků. (Obsluhující nalévali koňské dávky!) Jediná možnost odlívat víno do připravené nádoby v koutě sálu. Obsazené stoly, takže jsem musel celý košt prostát a nenapsal jsem si žádné poznámky. A těžká palba vysokých přívlastků - výběry z hroznů jako na běžícím pásu, podle čilkůtského počasí, zeměpisné polohy a výhledu na docela strmé svahy nad obcí bych hádal nanejvýš kabinety.


Jiná věc je, že tyhle přívlastky na vesnických koštech většinou označují jen cukernatost při sklizni, většina předváděných vín zůstane nezatříděná (a ta vína, která budou zatříděná, ještě teď zatříděná nebývají).

A po výčtu nedostatků seznam předností. Našel jsem si pár oblíbenců v červených vínech. Zweigeltrebe 2009 VzH z Vinařství Cíchovi, Frankovka 2009 PS z Vinařství Smějsík, Modrý Portugal od Ing. Stanislava Vyskočila. Pojel jsem všechny rulandské modré, protože jich bylo jen pět, a dobře jsem udělal. Tři archivní rulandy 2003, 4 a 5 naléval jejich výrobce, Ing. Stanislav Vyskočil, a byly báječné. Hlavně barikovaná nulatrojka si mě získala, lehkostí a elegancí, nazrálou pinotovou chutí i vůní. (V neděli večer jsem na webu našel několik referátů z komerčních ochutnávek Vyskočilova vinařství, ale tahle vína se na nich neobjevila. Další důvod pro cestování na vesnické košty - před sousedy se vinaři chtějí pochlubit tím nejlepším!)


Z bílých zmíním jen sladký Muškát, taky od pana Vyskočila, díky vysokému zbytkovému cukru odsouzený k ochutnávání po malých dávkách, ale pěkný a zajímavý, a ovocně-medový rýňák 2008 VzH od blatnického vinaře Františka Polehni.

Nedělní ráno vypadalo, jako by zima teprve začínala. Zajel jsem do Tvrdonic pro jedno víno do příštích Komunitních Bedýnek (a protože tam budou jen neoznačená vína k čtenářskému určování naslepo, už nic víc neprozradím). Ledaže bych prozradil, že mi pan doktor Kosík dal ochutnat čtyři vína a nakonec jsem vybral ze dvou předloňských to, které bylo sice méně typické a díky lahvové zralosti hůř poznatelné, ale které jsem už znal z náhodné ochutnávky právě před rokem. Nápovědu, jak poznat tohle víno, dodám v úvodním textu čtvrtých Bedýnek, takže to pozná i pokročilý začátečník!


V pravé poledne jsem snídal v hodonínském Casa Mia pizzu Sicilianu (doporučuju!!!) a domluvil si další dvě zastávky v Hruškách a ve Valticích. V neděli večer jsem měl na tachometru 750 km a ve sklepě pět z šesti vín příštích Komunitních Bedýnek. To mi to zase jednou zázračně vyšlo. Na poslední víno si musím ještě dva týdny počkat. Je z loňské sklizně a mělo by se lahvovat tak, abych si ho mohl vyzvednout přespříští víkend. Takže to vypadá na distribuci Bedýnek po 29. březnu.

Vydržte!
 


Komentáře

1 Neználek Neználek | E-mail | 17. března 2010 v 9:33 | Reagovat

Popisovanou situaci na Blatnickém koštu jsem očekával. Také proto máme stekání autorů ovine.cz až tento víkend a budeme na koštu o poznání klidnějším.
Jak ale čtu mezi řádky, v tipovací SKB bude hodně zástupců ze Slovácka :o))
Jo a to, že Konenský vlastnil vinici Plachty, je i na velké tabuli při příjezdu od Uh. Ostrohu. Tedy jiný směr než ta cedule na fotografii.

2 Evas Evas | E-mail | Web | 17. března 2010 v 13:40 | Reagovat

Potvrzuju Casa Miu v Hodoníně jako místo, kde se dá slušně najíst. Byli jsme tam už víckrát, vždycky spokojenost.

3 MT MT | E-mail | 17. března 2010 v 22:56 | Reagovat

kurnik, že neřekneš, bych si sjel taky nekdy s tebú z prahy, že bych ti do teho kafral .))

p.s. jinak ty omezení v pze taky nechápu

4 Sklenička Sklenička | 17. března 2010 v 23:09 | Reagovat

[1]: Ad Slovácko: to je dané cestami, jak to tady popisuju. Celé Bedýnky jsou původně koncipované jako "Co jsem měl ve skleničce za poslední 2-3 měsíce," tak teď je to "kde jse všude býu."

[3]: nenapadlo mě, že by tě zajímala Sibiř a Chilcoot, a myslel jsem, že máš daný program? Vyjedu znova za týden, 27.-28.3., ještě nevím kam, tak to zkusíme domluvit spolem? Společnost je vítaná, jel jsem tam sám a přes občasná zajímavá setkání to není úplně to pravé ořechové.

5 MT MT | 19. března 2010 v 0:31 | Reagovat

27.3. je u nás Ze sklepa do sklepa, stav se, budu se ti věnovat a klidně doporučím něco, kdybys potřeboval, můžeš i přespat.

6 Luboš Beneš Luboš Beneš | 21. března 2010 v 0:06 | Reagovat

Asi budu vypadat jako hnidopich, ale ty poznámky o civilizaci a autech mě dopálily. Okolí magistrály je pro člověka skoro neobyvatelný prostor. Hlavně ale, že  to pánům řidičům sviští, že?
A ještě lépe, když si, pane Skleničko, může takový "jezdec" koupit domek za Prahou a z toho smradu a hluku každý den po práci ujet.

Nic, to sem samozřejmě nepatří. Štve mě jenom, že kvůli zvyklostem "moderních" lidí se staví dálnice, Blanky a podobné hnusy... to je ten pravý pokrok, no jo.

Článek ale pěkný, abych jen nehaněl. LB

7 Sklenička Sklenička | E-mail | Web | 21. března 2010 v 8:58 | Reagovat

[6]: mám podezření, že neobyvatelné okolí magistrály se padesátkou jen zhorší, a frustrovaní řidiči ucpávající při padesátce silnici jen vypustí z výfuků víc smradu a zbytečně pomačkají víc plechů.

Mě dlouhodobě štve, že stát (a města, nejvíc Praha) neřeší dopravu a místo toho vedou jako kouřové clony kampaně proti bezohlednosti řidičů - za peníze vybrané na daních na benzinu by tady už měly být dálnice a tunely jako na výstavě a ne děravé silnice a padesátky na dálnicích! Nic proti odlišnému názoru, jen si myslím, že je potřeba se kouknout aspoň o jednu úroveň hloub pod ty mediální kecy o bezohlednosti českých řidičů.

8 Gaston Gaston | E-mail | 21. března 2010 v 21:12 | Reagovat

[7]: "Dopravní problematiky" se , pane Skleničko, dotýkáte již poněkolikáté, a pokaždé jsem mlčel. Tentokrát to už ale nevydržím.Bezohlednost českých řidičů nejsou žádné "mediální kecy", ale smutná pravda. Žil jsem skoro 30 let v Německu, jezdím poměrně hodně po střední Evropě, takže můžu srovnávat.  Nejedná se ale o českou, spíše o postkomunistickou specialitu. Podobně divoké poměry panují v Polsku, Rusku atd. Má to samozrejmě více příčin, jisté ale je, že stav na silnicích reflektuje všeobecné společenské poměry. S tohoto hlediska není divu, že to na našich silnicích vypadá jak to vypadá. Těch grázlů, tedy potenciálních vrahů, kterým se říká eufemisticky "pírati silnic" tady je (procentuálně)prostě víc než "na západě". Považuju to za patologický výraz určíté společenské deformace; s nějakým technickým stavem vozovek to podle mého názoru nemá nic společného.  
Rád čtu vaše inspirující a inteligentní postřehy o víně, ale co se týče dopravní problematiky,tak mám za to, že se – jak by řekl náš pan prezident – tragicky mýlíte. Tak nic ve zlém, a ať nadále chutná. G.

9 Sklenička Sklenička | 21. března 2010 v 22:03 | Reagovat

[8]: za rok najezdím o trochu víc, než kolik asi bude český průměr (kus z toho i v cizině), a myslím si, že názor na často propíranou bezohlednost českých řidičů je spíš projekcí osobnosti konkrétního pozorovatele do dopravní problematiky než statisticky ověřitelný jev. Myslím si, že kdyby silnice v Německu vypadaly tak, jako v Čechách a jezdily na nich stařičké škodověnky, že by německý pozorovatel taky vnímal dopravní situaci vyhroceněji. Na českém venkově, kde teď trávím hodně času, vídám nejčastěji nehody způsobené tím, že Škoda 105 nedá přednost na přehledné leč hrbolaté křižovatce (představte si tu jízdu bez posilovače řízení) a pirát silnic v Mercedesu ji smete. Ale nevadí, že se na tom neshodneme, diskuse o tom by byla spíš diskusí o světonázoru než (zasvěcenou) diskusí o dopravě. Ale jestli znáte dopravní omezení, o kterých jsem psal ve vlastním textu, tak se soustřeďme na to, jaký smysl (a následky) má omezení provozu na tříproudé rychlostní silnici na padesátku a jaký význam má omezení na rovném a přehledném lesním úseku silnice první třídy na 70 km/h?

Podobně mě zlobí nulová tolerance alkoholu za volantem, abych se vrátil k vínu jako kulturnímu nápoji, hlavnímu tématu Skleničkova blogu. Přestože statistiky ukazují, že v zemích s tolerancí k alkoholu je menší počet nehod zaviněných alkoholem (nemlaťte mě, že je necituju, ale psal o tom i český Autoklub, měl jsem to kdysi tady: http://vins.blog.cz/0708/vino-a-ridicak), v Čechách má nulová tolerance stále vysokou společenskou podporu. Vidím v tom podobnost s Vaším tématem bezohlednosti českých řidičů. Zakázat vyšší rychlost, zakázat alkohol atd. vypadá efektně (hlavně před volbami), ale co s tím, když se následně v praxi ukáže, že to situaci nezlepšilo? Utáhnout šrouby ještě víc?

10 Luboš Beneš Luboš Beneš | 21. března 2010 v 23:05 | Reagovat

Neodpustím si ještě reakci: Vy sice mluvíte o nutnosti "podívat se o úroveň níž", ale sám zůstáváte podivuhodně na povrchu.

Uznáváte (jestli to správně chápu), že smrad a hluk je něco negativního, ale sám se s gustem tvorby těchto "vedlejších efektů" účastníte.
To mě opravdu dojímá tehdy, když tu oslavujete biotechnologie. Bio je fajn, ale jen potud, pokud mne to nic nestojí - hlavně pohodlí.

Vaše kritika státní správy je asi na místě, ale jen z pohledu jezdce.
Z mého pohledu se jedná o totéž oxymóron. Připomíná mi to situaci, kdy vnímáte úsečku od A do B, ale neuvědomujete si (proč?), že tahle úsečka je také nevyhnutelně pomyslnou částí přímky směřující určitým směrem - jinými slovy - kam vede jednání všech řidičů?
A ještě jinak: Problém s magistrálou nevznikl přece proto, že správa špatně řeší dopravní situaci! Vznikl proto, že příliš mnoho lidí - a mezi nimi i Vy - si myslí, že vézt si zadek v hlučném, znečišťujícím a nebezpečném stroji je nevyhnutelný způsob dopravy... a života. Ale tak to není a dřív nebo později na to lidstvo přijde.
Nevidíte si, pane Skleničko, pod vlastní pupek.

Teprve po zhodnocení světonázoru má smysl, bavit se o smyslu padesátky na magistrále.
LB

11 PepaK PepaK | E-mail | 22. března 2010 v 10:23 | Reagovat

Nechci se Vás dotknout p.Beneši, ale příjde mi trochu absurdní číst  plamenný ekologický příspěvek psaný na neekologickém počítači napajeném neekologickou elektrickou energií.

12 Sklenička Sklenička | 22. března 2010 v 10:27 | Reagovat

[10]: Byly doby, že jsem si pod vlastní pupek neviděl, ale zhubl jsem, takže nemějte starost. Naopak si myslím, že řešit praktické problémy přes světonázor není dobrá cesta.

13 ZZ ZZ | E-mail | 22. března 2010 v 11:57 | Reagovat

Hou hou hou, to jsou věci k diskuzi na blogu o vínech. Člověk si snad začne myslet, že větší téma je doprava, než víno a na obvykle polomrtvých diskuzích to najednou lehce vře :) Zřejmě Sklenička ťal do živého. Mě by zajímalo, jak by p. Beneš chtěl situaci řešit? Zakázat individuální dopravu jako takovou? Ještě více ji zdanit, aby bylo z čeho rozdávat na soc. dávkách a co rozkrádat? Rovněž je potřeba si uvědomit, že lidé, žijící v okolí magistrály, si ty domy nepostavili sami. A pokud má někdo městský byt, nebo zprivatizovaný v okolí magistrály, nebo si ho tam případně koupil, tak do ceny oné nemovitosti se pochopitelně přítomnost magistrály promítla. Jsme snad v zemi, kde někdo někoho nutí, kde má bydlet? Nelze se odstěhovat a najít si vhodnější bydlení? Když bydlím ve městě, tak se musím s některými fakty smířit. Stejně jako na vsi. Vše má své plus a mínus. Je na každém z nás, co si vybere a kdo má jakou preferenci. Ano, mám dopravní prostředky a používám je. Platím však vysoké daně, které z používání těchto prostředků pramení. Čili do státní kasy přispívám za své „hříchy“. Na tom je tato společnost založena: dávej, ber. Troufám si tvrdit, že celkově víc dávám, než beru. S ohledem na ekonomický vývoj této země se to zřejmě nikdy neotočí a „svoje“ peníze, už nikdy zpět nedostanu. Holt to tak je a naučil jsem se s tím žít. Dojímá mě ale křik ekoteroristů, kteří by se nejraději vrátili do lesů, zapomněli na všechny výdobytky spojené s pokrokem civilizace, ale pořád to ještě neudělali. Já se ptám proč? Zřejmě proto, že je lepší o tom kecat, než omezit svou vlastní pohodlnost a do těch lesů se odstěhovat :) Město je prostor pro žití lidí. A k životu současných lidí dopravní prostředky patří. Proč se pořád někdo snaží je omezovat a zakazovat?

PS: Můj kamarád těsně u magistrály bydlí. Ptal jsem se ho, jak pocítil snížení rychlosti. Zakroutil hlavou, pokrčil rameny a řekl: „Vůbec nijak, jsou to #$%^$.“

14 Luboš Beneš Luboš Beneš | 22. března 2010 v 18:45 | Reagovat

Neshodneme se, ale o to ani nešlo.

Snad ještě reakce na některé "výtky":
PepaK: Zajímalo by mě, jak víte, odkud beru elektřinu?

Sklenička: Nechtěl jsem se Vašeho pupku dotknout, promiňte. Je jen Váš. Mrzí mě, ale, že jste to zahrál tímhle pokusem o bonmot do autu, zajímala by mě spíš nějaká argumentace.

ZZ: Díky za vyčerpávající komentář. Samozřejmě neříkám, aby nikdo už nikdy nejezdil autem a aby jsme lezli na stromy.
Vkládáte nám, ekoteroristům, do úst něco, co neříkáme. Naopak si myslím, že šetrné, ekologické (oikos-logos) zacházení se světem je prostě rozumné.
Kdyby si všichni lidé chtěli dopřát náš civilizační standard - konkrétně spláchnout za sebou záchod, tak by prostě nemohli, protože tolik pitné vody na celé planetě nemáme.
Ale to není náš problém, že? My musíme řešit ty praktické věci dneška a dívat se na to tak nějak pozitivně...hm hm.

A už toho nechám. Bylo by to dokola.
Nic z toho, co jsem napsal nebylo myšleno ve zlém. Skleničkovy názory na dopravu prostě nesdílím, cítil jsem potřebu se v té věci ozvat.

LB

15 LB LB | 22. března 2010 v 18:48 | Reagovat

Teď to po sobě čtu a vidím ty hrubky, stydím se, stydím...pardon.LB

16 b.š. b.š. | 22. března 2010 v 19:20 | Reagovat

ZZ: "Nelze se odstěhovat a najít si vhodnější bydlení?"

Nu, ono by asi šlo tuto otázku i pootočit: Nelze jezdit jiným dopravním prostředkem nebo jinudy?

ZZ: "mám dopravní prostředky a používám je. Platím však vysoké daně, které z používání těchto prostředků pramení."

Ale také máte svobodu nemít tyto dopravní prostředky:-)

Sklenička: "jaký smysl (a následky) má omezení provozu na tříproudé rychlostní silnici na padesátku"

Na magistrále to je mj. z důvodu snížení hluku - ale tuším, že to moc nepomáhá...

17 Mirass Mirass | 22. března 2010 v 19:24 | Reagovat

K vetsi ohleduplnosti nemeckych, rakouskych...ridicu. Ano mate pravdu, ale jen na jejich uzemi. Jak prejedou hranice, uz rychlostni a predjizdeci limity neplati. Je to jen o represi a nesmlouvavosti :-))) nem. policie. Jezdim min.30 kkm rocne.

18 Gaston Gaston | E-mail | 22. března 2010 v 21:33 | Reagovat

[13]: ZZ: "Dojímá mě ale křik ekoteroristů, kteří by se nejraději vrátili do lesů, zapomněli na všechny výdobytky spojené s pokrokem civilizace, ale pořád to ještě neudělali."

1. Tuhle demagogii snad ani nelze brát vážně
2. Slovo "ekoterorista" je – slušně řečeno – úražející a hloupé. Pokud jste milovník vína, tak by vam ekologie, šetrný přístup k přírodě atd. neměli být tak cizé.
3. Nikdo Vám nezakazuje jízdu autem. Aspoň me šlo spíš o to neskutečně svinské chování velkého počtu zdejších ridičů.
4. Omlouvám se za případné pravopisné chyby, nejsem rodilý mluvčí.

19 PepaK PepaK | E-mail | 23. března 2010 v 0:02 | Reagovat

Původně mne mrzelo jen to, že jsem v článku nenašel tip na nového  vinaře z Blatnice a okolí. Zůstanu u vín p.Robka, což se dá vydržet. :-)
Nyní se k tomu přidalo zklamání, že se nedovím nový, konečně ekologický způsob napájení mého notebooku. :-)
Ale i trochu vážněji. Dnešní diskuze pro mne byla dalším příkladem ... "ideologizace původně odborné otázky do podoby, která je nebezpečná pro lidskou svobodu" - jak hezky píše p.C.Hoschl v posledním Reflexu.

20 Sklenička Sklenička | E-mail | 23. března 2010 v 0:34 | Reagovat

[14]: a další: pokud jde o můj pupek, jsem v klidu. Jen jsem se chtěl ohradit proti podobnému stylu diskuse : "Nevidíte si, pane Skleničko, pod vlastní pupek." Zrovna tak bych vybídl ke klidu ostatní diskutující: nálepka ekoteroristy je podobně scestná a odvádí diskusi od konkrétního problému, stejně jako pupky. Víc nebudu nadávat, protože jsem sám v minulosti spáchal pod vlivem alkoholu a únavy povícero zbytečně vyostřených diskusních příspěvků. S odstupem času jsem na ně čím dál méně pyšný a snažím se nepsat polemické diskusní příspěvky pozdě v noci, po požití alkoholu (a někdy to přesto udělám).

Jinak mě diskuse k větším komentářům neláká, pokud by jiný světonázor předem diskvalifikoval i jiné názory na konkrétní problém, bylo by to k ničemu - diskuse s nositeli stejného světonázoru by zase byla nudná. Světonázory bych řešil odděleně od konkrétních problémů.

Faktická poznámka: odpoledne mi volal kamarád z Hodonínska, že ta sedmdesátka tam v lese zůstala na úseku, kde kdysi byl přechod pro chodce. Dnes tam už přechod není, nicméně tam jsou vyšlapané cesty a zvyk přecházet tudy silnici. Bohužel tam není ani podchod nebo lávka, takže to je z mého laického pohledu nedokonalé řešení :)

Faktická poznámka 2: v článku je rovnou odkaz na zprávu, ze které vyplývá, že účelnost 50 km omezení na magistrále zpochybňuje už i radnice, která ho iniciovala. Rozhodně si nemyslím, že by zmíněná padesátka příznivě ovlivňovala ekologii (nebo životní podmínky) v okolí magistrály. Zastávat se téhle padesátky jako ekologicky správného postupu je selhání rozumu a ukázka toho, co mi na ekologické argumentaci vadí.

21 b.š. b.š. | 23. března 2010 v 7:49 | Reagovat

Možná, že v rozdílnosti světonázoru takový problém nebude - snad všichni tady ctíme demokratické principy a nedělitelnost svobody. Je zhůvěřilé někomu vyčítat vlastnictví aut, ale stejně tak snahu dostát tomu, aby v jeho bydlišti byly dodržovány (nebo aspon nebyly několikanásobně překračovány) hygienické normy - a že se ve snaze harmonizovat tyto dvě veličiny udělá plno bot, je asi nevyhnutelné:-)

22 ZZ ZZ | E-mail | 23. března 2010 v 11:35 | Reagovat

LB: Jsem rád, že vidíte přitažený názor k věci. Podle mě je potřeba se na věci dívat prostě vždy z více úhlů. A toho ekoteroristu neberte osobně :) Jen se prostě téma „ekologie“ trochu moc zneužívá.

BŠ: Víte, proč se podobným komunikacím hovorově říká „výpadovka“? Tak asi proto se po nich primárně má jezdit a ne jinudy. Pokud by ona silnice neexistovala, tak by jistě řidiče využili přilehlých komunikací... Tuším, že se dovtípíte, co by se stalo pak :)
Jo a jako řidič si nemůžu vybrat kudy pojedu, jsem omezen silnicemi. Dům ale na samotě u lesa postavit lze :) Ohledně těch daní to nebylo myšleno, že si stěžuji. Prostě to tak beru. Kdybych se stěžoval, tak bych ty dopr. prostředky nevlastnil.

Gaston: Jak jsem již řekl. Ekologie je zneužívána na různé debilní věci jako snižování rychlosti na tříproudé „dálnici“ na 50 km/h. Kdyby se raději řešilo množství PET lahví. Proč by nemohly být také zálohované? Proč vůbec nemůžou být více používané skleněné lahve? Proč lidé kupují vodu, když kvalita vody ve vodovodní síti je v ČR na nadprůměrné úrovni? Nejsou toto ekologická témata? Těch témat k řešení je daleko víc, ale neustále se řeší jen situace v dopravě a její dopady na ekologii. Jak jsou např. zvýhodněni řidiči vozidel s hybridním pohonem? Nijak, resp. nemusí platit silniční daň? Skutečně velká motivace pro nákup ekologického vozu...

23 b.š. b.š. | 23. března 2010 v 13:55 | Reagovat

ZZ: "Víte, proč se podobným komunikacím hovorově říká „výpadovka“? Tak asi proto se po nich primárně má jezdit a ne jinudy."

Hornímu Václaváku (koníkovi pár metrů za ocasem) říkáte "výpadovka"?:-) Soudruzi to se systémem pražské dopravy zbabrali, ale jak psal pan Sklenička, času na nápravu už bylo celkem dost...

ZZ: "Jo a jako řidič si nemůžu vybrat kudy pojedu, jsem omezen silnicemi. Dům ale na samotě u lesa postavit lze :)"

Proč stavět dům u lesa (máme málo zlikvidované krajiny satelitními městečky?) a vylidnit města, když by snad šla situace řešit výstavbou dopravních okruhů, mýtem, záchytnými parkovišti atd...

24 Sklenička Sklenička | E-mail | Web | 12. května 2011 v 14:42 | Reagovat

Dodatečně něco k myšlence o tom, jak stav silnic ovlivňuje bezpečnost na silnicích: http://www.novinky.cz/domaci/233191-silnice-jsou-v-bidnem-stavu-pocet-nehod-kvuli-tomu-vzrostl-o-30-procent.html

25 mumblebee mumblebee | Web | 27. září 2016 v 16:59 | Reagovat

online pujcka pred výplatou žacléř :-|

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama