Komunitní bedýnka - vaše komentáře

20. dubna 2009 v 6:00 | Bedýnkáři |  Bedýnky
Slíbil jsem v předchozích textech zřídit diskusní dvoreček, kde by všichni bedýnkáři mohli kritizovat (i chválit) bedničková vína. Už jsem sice jedny stručné komentáře k šestici vín napsal, ale diskuse pod článkem se zaplnila příspěvky o poště a distribučním pointu ve vinotéce Le Caveau. To je taky žádoucí, ale abychom měli diskusi o vínech pěkně na jednom místě, zkopíruju sem znova svoje poznámky k vínům a nabídnu vám diskusní prostor k vašim komentářům. A poprosím, abyste zrovna u tohoto textu komentáře směřovali právě jen k šesti vínům, ostatní témata můžeme probírat jinde.


Co se vlastně do bedniček dostalo:
1. Muller Thurgau 2008 zemské, Školní statek Mělník (psal jsem o něm tady)
2. Ryzlink rýnský 2003, Školní statek Mělník
3. Ryzlink vlašský 2007 PS, Vinařství Zdeněk Peřina
4. Sylvánské zelené 2007 PS, Vinné sklepy Valtice (tady)
5. Pinot Noir 2006, Vinařství Krásná Hora (tady)
6. Cabernet Moravia 2006, Vinařství Krásná Hora (tady)

Pár poznámek k vínům

Výběr vznikl improvizovaně ze vzpomínek na vína, ochutnávaná zhruba měsíc před vyhlášením komunitních bedniček. Není to tedy žádný výběr nejlešího z nejlepších, jen to lepší z toho, co jsem v únoru a březnu popíjel. Mullerka (1) je levné víno, určené k rychlému vypití! Vzniklo jako svatomartinské, já jsem si ho našel až před měsícem jako lehké víno na každodenní nenáročné pití. Snad se bude do současného počasí hodit. Vyrobeno jako směs dvou šarží, které kvasily odděleně s dvěma kmeny selektovaných kvasinek. Rýňák (2) jsem vybral jako příklad stárnutí českého vína, v dobrém i ve zlém. Je suchý (1,8 g cukru a 7,1 g kyselin, podle měření z března 2005), má poměrně malý extrakt (21 gramů) a 13,2 % alkoholu. Předpokládám, že si najde své zastánce i odpůrce, podle toho, jak kdo fandí archivaci domácích vín.

Vlašák (3) jsem přidal z furiantství do prvního textu o komunitních bedničkách. Měl jsem tehdy jen pár lahví, někteří z čtenářů mi psali, že bedničky objednávají právě kvůli němu. Tak jsem sehnal další čtyři kartony, ale stejně se na několik bedýnkářů nedostal zmiňovaný RV 07 PS z Ořechové hory. Nahradil jsem ho jiným Vlašákem od Peřiny, kabinetem z Železné. Ten je typičtější, víc odpovídá mojí představě o mikulovském vlašáku, ale pozdní sběr z Ořechové hory je o poznání výraznější, nabušenější, můj první dojem byl - to musely být krásně vyzrálé hrozny!

O sylvánu (4) jsem už psal. Dostal zlatou medaili na mezinárodní soutěži ve Vídni, není to typické moravské víno, ale mně se moc líbilo. Dvě červené z Vinařství Krásná Hora nakonec. Já mám slabost pro CM, ten mi připadá ideální do restaurací jako doplněk k jídlu - harmonické, vyvážené víno. Pinotu Noir 2006 mají v Krásné Hoře dvě šarže a k mé velké radosti nepodlehli pokušení zjednodušit si život a nesmíchali je. Vybral jsem do bedničky tu, kterou bych si vybral sám, ale pokud vás zaujme, můžete si koupit i tu druhou ;o) PN 2006 (5) se brzy objeví ve Skleničkově e-shopu, ale pokud by snad někdo chtěl rovnou celý karton, napište si na můj soukromý e-mail.

A teď už je to na vás!

Komentujte, pište, kritizujte! Už je to jen na vás, a jaké si to uděláte, takové to budete mít. Nově je na blogu možnost strukturovat diskusi do vláken, tak to prosím využijte a připisujte komentáře k rýňáku do vlákna k rýňáku atd. Radil jsem původně pár dnů počkat, ale kdo nevydržel a otevřel už aspoň mullerku?
 


Komentáře

1 MichaL Sänger MichaL Sänger | E-mail | Web | 20. dubna 2009 v 20:14 | Reagovat

Tak tu s Kristýnkou dopíjíme Müllera a je to lahoda. Škoda že jsem ho na víkend zapomenul v práci, včera bylo tak pěkně a tohle je vyloženě víno na slunečné odpoledne.

Lehké, voňavé a pitelné... možná jen by mohlo mít menší voltáž, pro nás netrénované jedince je to prostě při pondělku docela nálož :-)

2 Sklenička Sklenička | E-mail | 20. dubna 2009 v 22:15 | Reagovat

Jejéj, děkuju za první komentář, čekal jsem celý den, kdo se první osmělí. Myslel jsem, že millerce transport uškodí nejmíň, proto jsem ji doporučoval k otevření jako první. Má 12,5 V, jako dobrá baterka, napadá mě, jestli to je tím, že se zemské víno (možná) může doslazovat? Ale taky jsem to tipoval na garden-party víno, jen je na to možná až moc plná, sytá, na víno za cca 80 Kč až moc?

3 Přemek Přemek | E-mail | 20. dubna 2009 v 22:51 | Reagovat

Tak já se přidám, muller už je taky pryč.  
První sklenička padla už v pátek večer, ale nějak mi po náročném týdnu nesedla, přišlo mi to sice pěkně voňavé, ale v chuti prázdnější...asi jsem měl moc vysoké očekávání :-)
Zbytek jsem dopil včera k obědu, k lehkému salátu na sluníčku fakt příjemné víno.
Čím budete pokračovat? Já chladím vlašák i rýňák, uvidíme na co bude zítra chuť (dneska piju z domácích zásob :-)

4 banter banter | Web | 20. dubna 2009 v 22:53 | Reagovat

Osměluji se s komentářem, nejsem žádný znalec, neumím (snad zatím) rozeznávat konkrétní chutě, zůstávají ve mně nepojmenované vjemy. Takže hodnotím chutná/nechutná a Müllerka chutnala(přitelkyni očividně víc).

5 Sklenička Sklenička | E-mail | 20. dubna 2009 v 23:41 | Reagovat

Klidně se osmělujte, jste mezi svými :o) Mullerka je pro mě objev, levné nenáročné pití na večerní posezení na zahradě, jsem srozuměný s tím, že někomu sedne a někomu ne.

(3) Přemek - je to na vás, rýňák jsem zařadil jako ukázku stárnutí českého vína, možná to bude trochu kontroverzní. Vlašák asi bude jednoznačněji přijímaný :o) Jen do toho! Vyberte si podle nálady, Sylván (snad) bude jednoznačnější ukázka ušlechtilosti a elegance :o))) Teoreticky bych řadil sylván na konec, ale vy to nebudete pít najednou, tak si vyberte podle nálady a očekávání :o)))

6 Jo Jo | 21. dubna 2009 v 7:58 | Reagovat

Mullerka vypita. Voňavé, svěží kyselinka, hladké, taky jsem byl trošku překvapen těmi 12.5 procenty. Analytiku se mi dohledal nepodařilo, byl bych docela zvědavý na konkrétní hodnoty. Pro porovnání doporučuju (už trochu profláklý, ale třeba to ještě všichni neznají) MT07 jakostní od Znovínu (trať Peklo) za obdobnou cenu, ještě by mohl být místy k sehnání.

7 vv vv | E-mail | 21. dubna 2009 v 8:05 | Reagovat

Dobrý den, tak už jsem se sem dostal taky. Vzhledem k mírnému nachlazení jsme začali od konce, čili červenými. Podobně jako (4) hodnotíme chutná/nechutná. Chutnaly obě. Mě víc CM, mé ženě PN (už uvažuje o tom kartonu :-).
CM prý byl moc ostrý (pepř, pálivá paprika? je to možné? já nevím :-), vůně mi něco připomínala, ale nevím co (ach ta paměť).
PN nám připadal pitelnější.
Protože se nezúčastňujeme ochutnávek a neobjíždíme vinařství, chceme moc poděkovat, je to pro nás skvělá zkušenost.
Mimochodem, jak se strukturuje ta diskuze?

8 Gábina Gábina | E-mail | 21. dubna 2009 v 8:24 | Reagovat

Dobré ráno, tak mullerka už je také vypita, překvapila mě krásná vůně, kterou si spojuji spíš s muškáty (ale to je také subjektivní názor naprostého laika). Zjistila jsem, že nedokážu slovy vyjádřit chuťové vjemy, tak tedy celkově - chutnalo :-))

9 Sklenička Sklenička | E-mail | 21. dubna 2009 v 8:36 | Reagovat

[7]: diskuse se strukturuje kliknutím na tlačítko reagovat v záhlaví vzkazu. Čekal jsem, že se to potom bude dělit do vláken, ale chyba, nedělí se to.

Jinak paprika v CM je správně, ta tam má být, to je přímo poznávací znamení - mák a paprika :o)

10 Gaston Gaston | E-mail | 21. dubna 2009 v 9:51 | Reagovat

Dobry den, nejsem sice bedýnkář, ale tu mullerku jsem objevil v jedne pražské vinotéce, zakoupil a včera ochutnal. Ve vůni vyrazná ovocnost, skoro až moc, v chuti opět hezké ovoce a hlavně pěkně svěží. Za 70 korun super víno. mimochodem chutnalo i odborníkům: http://www.winefest.cz/2009/uvod_09.htm

11 Týnka Týnka | 21. dubna 2009 v 13:49 | Reagovat

tak já jsem zatím doslova nadšená. Ryzlink Rýnský špičkový, krásná ukázka toho, že i české víno lze archivovat. Druhá lahvinka padla včera večer a to Cabernet Moravia z Krasné Hory - přiznám se, že nejsem velkým fandou českých červených, ale tohle mě a nakonec i přítelovi, který se nejdřív ošklíbal, opravdu zachutnalo a dost překvapilo. Plná chuť lehce pikantní kořenitá ale i s vůní po rybízu nebo jiného bobulkovitého ovoce? Ne, tohle bych snad ani nehádála že je z Čech, kdyby mi ho někdo nalil...je možné dostat celý karton? docela by mne zajímala i cena takhle podařeného vína. Hned jsem si i najela na stránky vinařství a moc příjemně si početla. To pak člověku ještě přidá na chuti...rodinné vinařství s letitou tradicí a příběhy... :-) Díky skleničko, už se těším na další překvapení v bedničce (i když je fakt, že jsem si asi nasadila hned zpočátku dost vysokou laťku)...

12 karlička karlička | 21. dubna 2009 v 17:32 | Reagovat

Zatím vypita mullerka. Také se cítím být laikem a rozhodně nemám ten správný vinařský slovník. Ale víno voňavé, plné, kyselinky akorát. Můžu porovnat s mullerem, který jsem měla naposledy z ČZÚ  - školní statek Mělník a bedýnkový vítězí o mnoho bodů, ten ČZÚ byl moc převoněný do muškátu a takový mýdlový.
Vypili jsme s manželem v neděli a musela jsem bránit zbytek bedýnky, aby nebyl taky vypit. Chci  si ta potěšení rozdělit.

13 karlička karlička | 21. dubna 2009 v 17:34 | Reagovat

[7]: Tenhle komentář mě těší, protože také nejsem příznivec českého a moravského červeného vína. Takže na ta červená jsem nyní hodně zvědavá.

14 cukína cukína | Web | 21. dubna 2009 v 19:31 | Reagovat

sklenko, už mám tu tvoji bedýnku taky doma ;) těším se moc!!! peřinu na statek i na krásnou horu, hned napíšu, degu pozn :) balení super!

15 VN VN | E-mail | 21. dubna 2009 v 23:17 | Reagovat

Akorat dopijim Mullerku. Budu znacne neoriginalni a pripojim se ke spokojenym, moc prijemne piti. Vune prijemne ovocna, chutove svezi, dobre pitelne. Uz se moc tesim na dalsi kousky, i kdyz se k nim dostanu asi az o vikendu.

16 Sklenička Sklenička | E-mail | 22. dubna 2009 v 0:59 | Reagovat

[10]: A ve vinotéce stála jen 70 Kč? To by znamenalo, že z té ceny, za kterou jsem to kupoval u výrobce, dávají ještě rabat vinotékám, aby to mohly prodávat za 70 Kč - to je velmi nadějné!

[11]: jsem rád, že RR schvalujete, ale čekám, že se najde někdo, komu se to stárnutí nebude líbit :o) Pokud jde o CM 06 z Krásné hory, počkejte ještě na ochutnávku jejich Pinotu Noir, třeba pak budete chtít obě. PN určitě ještě bude, CM zjistím !

[14]: představuju si tě, jak se zahalený v kápi plížíš ulicemi a vyhýbáš se plynovým lampám - bedničku si nemusíš objednávat inkognito, to přece není jako ocuketkovat restauraci! Stejně na to přijdu, pod jakým jménem sis ji objednal!

[15]: bezva! díky za zprávu :o)

17 Tom Tom | E-mail | Web | 22. dubna 2009 v 9:25 | Reagovat

Sklenička: prosím Tebe, číslo 2 z Tvého výběru, ten RR 2003, jedná se o PS? Pokud ano, je to víno, které mne nejvíce oslovilo na letošní Přehlídce českých vín ve Slaném z 88 chutnaných vzorků :) - http://vinny.blog.cz/0903/prehlidka-ceskych-vin-slany-07-03-2009. Ani jsem se po něm nesháněl, neb jsem předpokládal, že již není k mání. A ono asi je! Nenašel by se pro mne čistě náhodou u Tebe kartonek? :)

18 Sklenička Sklenička | E-mail | 22. dubna 2009 v 9:46 | Reagovat

[17]: jojo, je to PS. Sám nemám už ani lahvičku, a výrobce mi snad prodával z už poslední bedny :o) Můžu se tam ještě zeptat, až pojedu kolem.

19 Jo Jo | 22. dubna 2009 v 9:48 | Reagovat

[17]: Sice nejsem Sklenička, ale ano, jde o pozdní sběr. K dispozici přímo ve vinařství: http://www.zas-me.cz/statek/index.php, odkaz na ceník je dole.

20 Martin S. / Vinný pavouk Martin S. / Vinný pavouk | E-mail | Web | 22. dubna 2009 v 9:59 | Reagovat

Tak bednicka se nakonec nasla, takze milerka mohla byt otevrena i u nas... jsem jeden z poslednich, tak musim pouze opakovat to co uz zaznelo, coby mlade levne vino je to OK piti i pro vetsi spolecnost - moje poznamky zde http://www.vinnypavouk.cz/2009/04/skolni-statek-melnik-muller-thurgau-2008-ceske-zemske/
prijemne zavineni pred dalsimi lahvemi :)

21 Tom Tom | E-mail | Web | 22. dubna 2009 v 10:09 | Reagovat

18, 19 - děkuji velice oběma za informace. Sice bych je mohl kontaktovat, ale než je budu otravovat - nevíte, zda posílají vína i poštou? Přeci jen mám Mělník dosti z ruky... Na webu o tom zmínka není.

22 Gaston Gaston | E-mail | 22. dubna 2009 v 11:01 | Reagovat

[16]: Ne, ne, ve vinotéce stálo 125, ale dnes jsem byl v Mělníku a zakoupil dva kartony. Jo a ten RR03 PS dnes ještě měli. Moc dobře mi chunalo i RB06 PS a RR06 PS (též zakoupil), myslím si, že ŠSM patří k české špičce.

23 Sklenička Sklenička | E-mail | 22. dubna 2009 v 12:28 | Reagovat

[22]: Zdá se, že Gastonovi mělničina zachutnala :o) A to je MT z mého pohledu ještě jen obyčejné, dobře udělané víno na rozjezd večírku :o)

24 Gaston Gaston | E-mail | 22. dubna 2009 v 13:51 | Reagovat

[23]: Jo, zachutnalo, ale ještě víc partnerce, která dala rozkaz ke koupi :o) Mou vášní jsou německé ryzlinky, ale pan Kušina prostě umí.

25 Sklenička Sklenička | E-mail | 22. dubna 2009 v 15:39 | Reagovat

[24]: to je důležité, mít mlsnou partnerku nebo partnera!

26 banter banter | Web | 23. dubna 2009 v 7:22 | Reagovat

vlašák Ořechová hora - výrazný, příjemný

27 Tom Tom | E-mail | Web | 23. dubna 2009 v 8:10 | Reagovat

[21]: Tož v Mělníce mi to nikdo nebere - zeptám se tedy ještě jednou zde - nevíte, zda posílají vína i poštou? Nebo je možný pouze osobní odběr u nich? Předem díky za info.

28 Sklenička Sklenička | E-mail | 23. dubna 2009 v 8:35 | Reagovat

[27]: Nevím o tom, že by posílali. Osobní odběr jen ve středu a v pátek, jinak v prodejně u vchodu s cca 20% přirážkou. Telefony, které jsou uvedeny na webu u ceníku budou možná živé právě jen ve středu a v pátek.

29 jv jv | 23. dubna 2009 v 23:06 | Reagovat

Müllerka je skvělá, po letech piju zase český víno... Má cenu to koupit do foroty nebo je to opravdu mladé a nevydrželo by?

30 Sklenička Sklenička | E-mail | 23. dubna 2009 v 23:18 | Reagovat

[29]: do foroty nebo na archivaci? Je to jen dohad, ale podle mě stárnutím tohle víno nezíská nic nového, bude jen ztrácet. Mladé je výborné, ale nekupoval bych víc, než dokážu vypít do konce léta. Takže podle mě do foroty ano, na archivaci ne.

Btw, kdo kromě bantera už načal něco dalšího? Pochlubte se!

31 Skalka Skalka | 24. dubna 2009 v 7:12 | Reagovat

Hurá, včera konečně po týdenním odležení došlo na Müllerku, a moc nám všem chutnala, jen škoda, že nás na ni bylo tolik:-(

32 Evik Evik | E-mail | 25. dubna 2009 v 0:08 | Reagovat

Teda, teda, se slzou v oku a slinou na jazyku jsem četla zpětně celý bedýnkový projekt (a to mi to uteklo jen o pár dní:-(, nu dobře pro Vás, máte o hlavu míň, ale kdyby se někdy v budoucnu uvolnilo místečko, ráda se do vašeho spolku připojím.
Výborný nápad a držím pěsti, abyste se z toho nezbláznil;-)

33 Přemek Přemek | E-mail | 25. dubna 2009 v 10:10 | Reagovat

Tak jsem včera otevřel rýňák, že si dám jednu skleničku po večeři... a zachutnal mi tak, že je pryč celá láhev :-)

Nevím, jestli takhle má chutnat rýnský ryzlink, ale tohle je víno které mi fakt sedí.
Skleničko, už teď jsem nadmíru spokojen, a to jsem otevřel teprve druhou láhev :-)
Takže mě v Mělníku nejspíš brzo uvidí taky, doufám že ho ještě budou mít...

34 Krakonos Krakonos | E-mail | Web | 26. dubna 2009 v 12:49 | Reagovat

DD, tak jsem se k tomu konecne dostal, pri nachlazeni a frkani to nemelo cenu. Velmi slibny zacatek ta Mullerka :-)), hodne perli, ze by cestou, cimz je ale krasne svezi, letni, trosku tenci na to co me nadchne, Melnik je ale tam kde je Melnik, moc dobre ceske vinko, jen kdyby se v teto urovni nabizelo v restauracich, to by se clovek pak nebal. Zatim klobouk dolu pro p.Sklenicku, ja to tusil, ze to bude O.K., zaroven se primlouvam i za vina zahranicni, podle chuti p. Sklenicky tim myslim It. a Fr.

35 Sklenička Sklenička | E-mail | 26. dubna 2009 v 19:58 | Reagovat

[31]: Skalka - Výborně, ale stejně se těším i na kritické příspěvky :o)

[32]: Evik - rád bych měl Vás a všechny ostatní, ale současných 27 bedniček bylo na hranici možností.

[33]: Přemek - viz výše, RR tam šel jako ukázka stárnutí vína, myslím, že pokud jde o odrůdovou typičnost, byl to dobrý RR :o)

[34]: Krakonos - s rýmou a kašlem to znám, to taky přerušuju ochutnávky, uzdravte se!!! Přesně jak píšete, takováhle millerka by mohla jít v resturacích, včetně nákupní ceny atd...

36 Tomáš M. Tomáš M. | 26. dubna 2009 v 22:12 | Reagovat

Konečně jsem se dostal k otevření první lahvičky z bedýnky. Je to jako u ostatních millerka z Mělníka. Ve sklence lehounce perlí, na stěnách skleničky se objevují bublinky, ve vůni je typická millerka bez jakýchkoli vad. V chuti stále ještě příjemně svěží výborně se hodí k nedělnímu podvečeru, kdy člověk nechce hloubat nad složitým a těžkým vínem. Už se těším na příští láhev.

37 Sklenička Sklenička | E-mail | 26. dubna 2009 v 22:50 | Reagovat

[36]: Tom M. - millerka jako milenka - nejlepší je mladá ! :o)

38 Jo Jo | 28. dubna 2009 v 8:30 | Reagovat

Tak abych si to nenechával pro sebe: Přes víkend jsme otevřeli další dvě lahve. RR PS 2003 - se staršími ryzlinky nemám moc zkušeností, ale pokud takhle vypadají zralé ryzlinky, tak sem s nimi :) Naležený, mineralita - moc pěkné. Ostatně spolu s tou Millerkou pro mne první kontakt s českými víny (jsem z Moravy, prostě :)) a udělal na mne dojem.

PN jsme otevřeli k jídlu s návštěvou v neděli, takže jsem neměl mu nevěnoval samotnému, ale vnímal ho spíš jako součást jídla i posezení s přáteli. Všem se moc líbilo (manželce obzvlášť) a tohle víno chci :) Že by tradiční výlet na Pálavu s rodinou byl se zastávkou v Poddvorově?

39 Sklenička Sklenička | E-mail | 28. dubna 2009 v 9:24 | Reagovat

[38]: Určitě, na webu www.krasnahora.com najdete kontakt, tak se s nimi dohodněte rovnou, jestli si tam můžete zajet. Už jsem psal, že mají PN 2006 ze dvou poloh, zpracované každou zvlášť, tak si můžete ještě na místě vybírat :o) Třeba vám bude víc chutnat ta druhá...

40 MichaL Sänger MichaL Sänger | Web | 28. dubna 2009 v 10:32 | Reagovat

Tak jsme si zase v nedeli otevreli dalsi vino, ted to byl CM a opet spokojenost. Na to jak cervena vina nevyhledavame je tohle, rekl bych, "jemne". Krásně voní, pije se lehce a rekl bych ze je to takova kategorie jako ten MT, jen v cervenem =)

41 Martin S. / Vinný pavouk Martin S. / Vinný pavouk | E-mail | Web | 29. dubna 2009 v 9:10 | Reagovat

ja dalsi lahve z bednicky planuji po vikendu...
nejsem ted uplne fit a musim mit stale po ruce kapesnik, tak tedy vyckavam a zatim oteviram jiz zname veci.

42 jv jv | 29. dubna 2009 v 19:54 | Reagovat

Krasná hora: CM skvělé, pinot noir bohužel korek...

43 MichaL Sänger MichaL Sänger | Web | 30. dubna 2009 v 11:17 | Reagovat

Huaaaa huaaaa Ryzlink vlašský 2007 PS, Vinařství Zdeněk Peřina, to je teda pecka. To je přesně to víno co bych nalil všem těm "no já víno moc nepiju, je to takový kyselý..." =)

44 jv jv | 1. května 2009 v 16:57 | Reagovat

RV 07 PS od Peřiny: skvělé, škoda že už (www.vinoperina.cz) není. Za tohle víno opravdu velký dík!

45 Sklenička Sklenička | E-mail | 1. května 2009 v 17:47 | Reagovat

[44]: už jsem to psal v nedávném článku, tenhle RV najdete na www.vinum-bonum.cz.

46 Dušan Dušan | E-mail | 1. května 2009 v 20:37 | Reagovat

Když vlašák, tak jedině od Zdeňka Peřiny - ať už jeho vlastní, nebo některé kousky z Galantu (RV07PS, Pod Mušlovem). Ze starších věcí samozřejmě původní Mikros :-)

47 banter banter | Web | 1. května 2009 v 21:32 | Reagovat

[5]: Sylván mi jako "ukázka ušlechtilosti a elegance" nepřišla, Vlašák a Müllerka výrazně lepší, ale asi jsem měl vadnou láhev. Korek do poloviny rozmáčený??? a víno na povrchu zakalené

48 Sklenička Sklenička | E-mail | 1. května 2009 v 21:50 | Reagovat

[47]: "na povrchu zakalené" je divné. Rozbité lahve jsem všechny nahradil, ale další lahve na výměnu za korky a jiné vady už nemám, omlouvám se. Doufám, že další bedýnkáři dopadnou líp... btw, tenhle Sylván jsem koupil v MAKRO a myslím, že jsem vykoupil zásoby na pražském Černém Mostě :)

49 jv jv | 1. května 2009 v 22:10 | Reagovat

[48]: Za korek nemůžete, jakápak výměna: stane se, prostě... :)

50 banter banter | Web | 1. května 2009 v 23:00 | Reagovat

[49]: Přesně tak, o žádné výměně nemůže být řeč. Navíc nevím jakou roli hrála přápadná vada vína a jako roli to, jak mi víno (ne)sedlo

51 jv jv | 2. května 2009 v 20:04 | Reagovat

Dnes odpoledne padl RR 03, i ve srovnání s Hortem 00 velmi dobrý. Bedýnka prázdná, zahraj to znovu, same! :)

52 Sklenička Sklenička | E-mail | 2. května 2009 v 20:23 | Reagovat

[51]: všichni nemají takovou spotřebu, jako my dva :o))) nech mě vydechnout, za chvíli bych neměl z čeho brát... Horta 00 neznám :)

btw, tohle počasí mate, chtěl jsem do bedýnek mladé bílé na jarní pití, a ono už za chvíli bude počasí na letní kabernety :o)))

53 Krakonos Krakonos | E-mail | Web | 2. května 2009 v 21:09 | Reagovat

Tak ja mam zatim top pinot noir, to se mi zda, ze moravskemu regionu sedi, ostatni cervena me moc neberou. A Pred sebou posledni RR 2003.

54 Sklenička Sklenička | E-mail | 2. května 2009 v 21:45 | Reagovat

[53]: rozumím správně, že Vám PN 06 z Krásné Hory sednul?

55 Honza Honza | E-mail | 2. května 2009 v 23:58 | Reagovat

Tak se hlásím jako opozdilec, třeba vás ještě doženu:-)
Dnes jsem si dal Müllerku; přiznám se, že na základě básní které jsem hltal o pár komentářů výše jsem čekal malý zázrak, který se nekonal, ale z mého obchodnického poměru cena/výkon vychází více než dobře.
Zelenožlutá barvička s perlinkovou kresbou hezky dokreslovala dnešní slunečný den a dodávala paprsky i po západu slunce.
Ve vůni jsem našel lehkou ovocnou linku, která přechází v travnatou vůni, která je podporována vyšším obsahem alkoholu.
V chuti je pro mě výraznější obsah alkoholu, který potlačuje ovoce, což bych u mladého vína nečekal. To je podle mě i důvod, proč pár přechozích bedýnkářů trošku tápe v hodnocení.
Celkově musím souhlasit s tím, že jste se trefil do ročního období, protože tato Müllerka je pro mě ekvivalentem současné "biofáze" kdy všechno pučí, raší a na zahradě se vzájemně perou odstíny zelené o své místo na slunci.
Co se týče jídla, tak po mém "párování ledničky" mě s Müllerkou nejvíc oslovil eidam, holt snoubení jednoduché klasiky . . .
Díky za bedničku a těším se na další objevy :-)

56 Gábina Gábina | E-mail | 3. května 2009 v 7:48 | Reagovat

Tak jsme si včera dali RR 03, moc chutnalo. S ryzlinky nemám moc zkušeností tak to musím dohnat, pokud tohle nebyl top :-)

57 Krakonos Krakonos | E-mail | Web | 3. května 2009 v 19:20 | Reagovat

:-DD ano, tak PN 2006 mi sednul, vic jak CM 2006, tam bych cekal nejakou vetsi finesu abych po nem sel s nadsenim znovu. Coz tak nejak plyne z oblibenejsich Bordeaux, tam je odstup  patrny, u PN a Bourgogne je to lepsi a mozna tim, ze tem PN moc nerozumim a popijim podstatne mene, kdyz cervene moravske tak PN.

58 Tomáš M. Tomáš M. | 3. května 2009 v 21:12 | Reagovat

Tak o prodlouženém víkendu jsme pili RR 2003 a CM 2006.
Ryzlink byl první den ve vůni elegantnější, rozinky, rozkvetlá louka, druhý den se přidal petrolej, což mi nevadí, ale na pozadí i zvláštní bahnitý tón, rozinky se někam ztratily. V chuti byla řízná kyselinka, dochuť byla dlouhá. Na můj vkus byla ta kyselinka až příliš ostrá, čekal jsem ji u staršího vína už zakulacenější. Ale celkově slušný vyzrálý ryzlink.

Cabernet Moravia 2006 rozhodně nezklamal očekávání. Vůně přesně jak Sklenička inzeroval - paprika i mák - přímo bych řekl čerstvě upečený rohlík s mákem, ale i pepř a ovoce. Chuť krásně hladká a vyrovnaná, lehčí a zvlášť bych chtěl vyzdvihnout moc příjemnou a dlouhou dochuť s tóny ostružin a jemnou tříslovinou.

59 VN VN | E-mail | 4. května 2009 v 12:18 | Reagovat

Za sebou mam druhe vino, a to Rynak. Na prvni napiti, hned po otevreni, me zas tak nevzalo ale casem si "sedlo" a dobre to bylo. Pri popijeni a (marnem) snazeni nejak to popsat mi hlavou nejcasteji letalo slovo "zemity".

60 banter banter | Web | 5. května 2009 v 7:19 | Reagovat

Ad Rýňák, podle úvodu jsem se bál kyselé svíravé chutě, což bylo naštěstí liché, ale přesto není rýňák to, co hledám. Zatím vede mullerka a vlašák. Už mi zbývají jen červená.

61 Martin S. / Vinný pavouk Martin S. / Vinný pavouk | E-mail | Web | 5. května 2009 v 11:52 | Reagovat

Po kratke pauze jsem otevřel sylvanske. Urcitou eleganci to vino opravdu ma. S popisem vune si nejsem stopro jisty, kazdopadne rozkvetla louka z etikety tam je, bylinky, trocha ovocne bombonovosti, spetka pikantnosti. Kdo to vino jeste mate? podte ho otevrit a rozebrat, trochu jsem si v lahvi jeste nechal pod vakuem :) V chuti pusobi hustejsim dojmem, jak uz psal Sklenicka - nejspis podpis sur/lie? v chuti mi vyraznejsi kyselina nejdriv vadila a zdalo se, ze vse ostatni prebiji. vino se ale potrebovalo asi trochu nadechnout a vice otevrit, protoze pozdeji uz se mi to libi vic a pusobi mnohem harmonicteji, doplnene lehkou horcinkou v zaveru s delsim koncem. Kdyz bych k nemu mel neco vymyslet, tak ted hned si ho docela dovedu predstavit s obycejnym jemne grilovanym kuretem...

rozpaky mam treba ale nad etiketou a uvedenim puvodu hroznu? etiketa se tim prilis nechlubi a jen malyma pismenkama je uvedena trat d.dunajovice/kravi hora - a na webu je pouze sylvan 2007 z valtice/za humny? navic ta lahev taky neni pro chateau valtice uplne typicka co znam? to je jenom kvuli tomu zlatu a jinak to lahvuji tradicne?

62 Tomáš M. Tomáš M. | 5. května 2009 v 19:13 | Reagovat

Sylván jsem teď otevřel také. Barva je kupodivu dost nízká, ale víno se líně převaluje ve skleničce a tvoří pomalu stékající mosty. Vůně je opravdu elegantní, luční květy i bylinky a med jsem tam také našel. Chuť je plná s jemnou hořčinkou v závěru. Ocenil bych víc svěžesti, zdá se mi být na relativně mladé bílé víno trochu těžké, bylo by ale zajímavé sledovat, co udělá za několik let ležení na lahvi. Korek byl ale ze dvou třetin nasáklý.

63 Sklenička Sklenička | E-mail | 5. května 2009 v 19:21 | Reagovat

[61]: Tak se taky přidávám s vlastní lahví Sylvánu. Ve vůni nacházím květiny a vyzrálost, naopak nenacházím na etiketě inzerované citrusy, po troše kvedlání skleničkou vyčuchám trávu - ale možná je to jen autosugesce, protože si z jedné ochutnávky pamatuju, že sylván a tráva k sobě patří jako párek a pivo :o) V puse je to plné a husté (aspoň na moji představu o Sylvánu), už ne tak překvapivé, jako když jsem tohle víno pil před dvěma měsíci poprvé - není nad první napití! Těch 5 měsíců ležení na kvasinkách se na tom asi podepsalo, je to pěkně zahuštěné a výrazné.

Teď zrovna koukám na www.valvin.cz, že ho prodávají za 235 Kč. Já jsem ho kupoval v MAKRO za cca 269 Kč, mohl jsem se na bedýnkách napakovat, kdybych to věděl! :o))) Bohužel nikde nevidím analytická data, a to mě mrzí, VSV se tím vínem prsí a propagují ho (ostatně po mém soudu zaslouženě!), tak by je měli předhodit. Zrovna by mě zajímalo ověřit si odhad o kyselinách (nízké) a extraktu (nadprůměrný?).

64 Martin S. / Vinný pavouk Martin S. / Vinný pavouk | E-mail | Web | 5. května 2009 v 19:57 | Reagovat

jsem slepej, ale na valvin.cz jsem ho nenasel - chodim teda na vsvaltice.cz, ale to je asi to same?

jo jeste moje poznamka ke korku - na vino za tolik penez teda doost mizernej. dokonce tu spodni plosku jsem mel z casti odloupnutou. kdyz k tomu vemu skryte analytiky a nenapadne uvedena trat, je mi lito ze takovemu vinu nedali ve valticich trochu vice informaci a pozornosti.

65 Sklenička Sklenička | E-mail | 5. května 2009 v 20:23 | Reagovat

[64]: aha, ty adresy jsou identický, našel jsem to tam jen v excelovském ceníku. Můj korek byl mokrej asi do čtvrtiny.

Jen poznámka k VSV atd. - znám z Burgundska velkovýrobce, kteří se živí dodávkami do hyper- a supermarketů, ale každý rok zabodují s několika víny v nejprestižnějších soutěžích. Zprvu jsem na nich ulítával, než jsem zjistil, že to je takový trend: oni dělají spoustu obyčejných a průměrných vín, ale každý rok odhadnou, že některé nakupované hrozny mají potenciál na velké víno. Tomu se pak věnují, vypiplají z něj nektar a pošlou ho do soutěží. Medailemi ze soutěží si potom zvedají prestiž i pro ta obyčejná vína, supermarketové kusovky. Tak to asi má být, já domácí velkovýrobce nesleduju, ale některé drby o VSV říkají, že to dělají dobře. A jestli někdo, kdo se živí v sámoškách, udělá každý rok několik vynikajících vín, jen proto, že má peníze na to, aby se těm pár kouskům věnoval a potom je využil k propagaci, tak pro mě je to v pořádku, tak to má být. Jen bych chtěl takové kousky včas najít, jako třeba tenhle Sylván. Jasně že takového vína se neudělají hektolitry a nebude v každé sámošce ke koupi za 70 Kč - to nebude nikde na světě :o)))

Mimochodem, před sto lety prej byl Sylván na Moravě nejrozšířenější odrůdou, dnes je to rarita s asi jednoprocentním podílem a docela roztříštěnou image - kdekdo si dokáže představit, jak má chutnat Tramín, Ryzlink nebo Sauvignon, ale běžný konzument asi nepozná Sylván :o))) Tož tak...

66 Sklenička Sklenička | E-mail | 6. května 2009 v 10:35 | Reagovat

Mimochodem, nakonec jsem po několika hodinách našel v Sylvánu i ty limetky :o)

67 Jo Jo | 7. května 2009 v 8:06 | Reagovat

Tak po delší pauze způsobené střevní chřipkou pokračujeme. Tnetokrát CM 06. Nezbývá než souhlasit s předřečníky - ve vůni mák, paprika i ovoce. Jemné, hladké, lehčí víno s příjemnou dochutí. Kdyby takové víno bylo běžně v restauracích jako doplněk k jídlu, vůbec bych se nezlobil :) Ale pinot u mne jasně vede.
CM obecně moc neznám, že mák a paprika jsou odrůdové znaky jsem netušil. V Nové encyklopedii českého a moravského vína to úspěšně zamlčeli. Jinak u CS je paprika, pokud vím, vada, takže mne to i trochu překvapilo.

68 Martin S. / Vinný pavouk Martin S. / Vinný pavouk | E-mail | Web | 7. května 2009 v 12:50 | Reagovat

paprika u CS jako vada? nevim, me to tak nepripadne. spis bych rekl, ze to je typicke pro chladnejsi rocniky nebo oblasti nez nejaka vada, ale je to asi vec nazoru jako vsechny koprivy, bez, spocena sedla apod ;)

69 Martin S. / Vinný pavouk Martin S. / Vinný pavouk | E-mail | Web | 7. května 2009 v 13:06 | Reagovat

jinak jsem otevrel dalsi vino, abych dohnal skluz. na perinuv vlasak jsem se tesil a zatim je to muj bednickovy favorit. doporucuji otevrit predem, otevrel jsem ho odpoledne a vratil se k nemu az vecer kdy se neuveritelne rozjasnil.
muj zapisek k lahvi zde http://www.vinnypavouk.cz/2009/05/zdenek-perina-ryzlink-vlassky-2007-pozdni-sber/
jsem zvedav jestli tam mel nekdo taky ve vuni tu 'bilou cokoladu', nebo jsem byl jenom nejak dobre rozhozen :o)

70 Jo Jo | 7. května 2009 v 14:28 | Reagovat

[68]: S tou vadou jsem to trochu přehnal :), ale měl jsem za to, že "většinový" názor na CS zní: pokud je tam cítit paprika (tj. pyraziny), pak hrozny nebyly úplně zralé, tudíž paprika do CS nepatří :) Viz. oblíbený názor "opravdu dobrý CS na Moravě nikdy neuděláš" ;) Mně osobně paprika nevadí, navíc CS jsem zatím moc nevypil. Jen by mne zajímalo, jestli do CM paprika nutně patří per se, nebo tam patří proto, že CM se pěstuje jen na Moravě a tam není dost teplo :)

71 Martin S. / Vinný pavouk Martin S. / Vinný pavouk | E-mail | Web | 7. května 2009 v 14:39 | Reagovat

[70]: jestli do CM paprika patri nebo ne si netroufam hodnotit, na to jsou jini povolanejsi. muzu ale rici, ze zelenou papriku nachazim i v aromatu chilskych vin (tam mi to dost casto prechazi az do rozkousnuteho zeleneho pepre). a myslim, ze i v poznamkach k nejakem malbecu bych ji nasel... ja to za vadu nepovazuji a dost casto spolu s ovocnym projevem me to asi bavi.

72 Sklenička Sklenička | E-mail | 7. května 2009 v 23:52 | Reagovat

[70]:: přikládám analytické údaje o obou červených vínech.

CM 2006: 12,4% alk., kyseliny 4,55 (takže odbourané jablečnomléčným kvašením), cukr 2,1, bezcukerný extrakt 23,2, 1 rok v bariku (druhé plnění)

Pinot Noir 2006: 12,5% alk., kyseliny 4,3 (takže opět proběhlo jablečnomléčné kvašení aneb MLF), cukr 1,7 gr./litr, bezcukerný extrakt 25,4 gr/l. A taky 12 měsíců v bariku, taky druhé plnění sudu.

k CS bez komentáře, já ho nevyhledávám. Paprika jako příznak nevyzrálosti hroznů: říká se to u CS, nejsem si jistý, jestli to platí jinde. Před dvěma lety jsem zaznamenal papriku a zelený pepř skoro ve všech čerstvých burgundských Pinotech, přesto se o ročníku 2005 psalo jako o ročníku století. Pokud jde o Cabernet Moravia, mám papriku a máček zafixované jako poznávací znamení, ale můžu se plést, klidně mě někdo opravte. Poslední myšlenka, jestli do CM paprika patří proto, že se pěstuje jen na Moravě a tam není dost teplo :o) je neřešitelná, protože se CM pěstuje jen na jižní Moravě :o)))

Mimochodem, to je úžasné na internetu jako médiu, že autor textu (v tomto případě já) se klidně může mejlit nebo jen nevědět, ale díky tomu, že na webu mohou číst (a přispívat!!!) i mnohem erudovanější čtenáři, snadno se získá výsledná správná informace, sdílením mezi spoustou zájemců. Na rozdíl od klasických médií, například časopisů, kde se předpokládá, že poučený autor přednáší nedovzdělaným čtenářům :o) Díky tomu, že tady je tak snadné přispívat a sdílet informace, můžu rovnou napsat, co nevím, a spoléhat, že někdo mezery vyplní :o) No není to žůžo??? Už jsem tady párkrát psal, že nesouhlasit je normální, a ono je to dokonce podmínkou toho, aby web fungoval jako médium, pokud jde o sdílení informací :o)

Včetně větvení informací, kdy si Pavouk udělá odbočku k vlastní a mnohem podrobnější recenzi jednotlivého vína, tentokrát Peřinovu vlašáku, doporučuju přečíst! Jinak se bavím tím, že triumfuje kolektivní pozitivní očekávání bedýnkových vín a všechny komentáře jsou příznivě laděné. Provokuje mě to k myšlence přidat někdy příště nějaké naprosto kontroverzní, špatné víno, a čekat, jestli ho někdo strhá :o)

Ale v příštím kole to ještě nebude, doufám, že stihnu před prázdninami ještě jedno kolo nabité příjemnými objevy :o)

73 Tomáš M. Tomáš M. | 8. května 2009 v 15:44 | Reagovat

Tak já přidám kontroverzní příspěvek. Zkusili jsme dnes krásnohorský Pinot Noir 2006 a očekávané nadšení se nedostavilo. Nejspíš se jedná o vadnou láhev. Barva je velmi nízká, což samozřejmě u pinotu nemusí být na závadu. Nicméně vůně je nevýrazná spíš nepříjemná jako by dřevnatá a chuť prázdnější spíše do nahořklých tónu.

74 Krakonos Krakonos | E-mail | Web | 8. května 2009 v 19:02 | Reagovat

Amaterske poradi s totalne amaterskym bodovanim nej 4(87+) archivace, 5(84+), 3(84-), 6(82), 2 (80) a 1 (80), brano spise relativne, jak profesionalne someliersky :-DD, nejak si to srovnat musime, koupil bych si 4-S a 5-PN. Celkovy dojem velmi dobry pri vlastnich nakupech nasich vin dopadnu vetsinou proti tomuto vyberu katastrofalne :-D.

75 MichaL Sänger MichaL Sänger | E-mail | Web | 8. května 2009 v 21:24 | Reagovat

Právě jsme se vrátili z Valtických vinných trhů a máme radostnou novinu, že to "naše" Sylvánské zelené dostalo zlatou a navíc ještě Pohár českomoravského svazu vinařkých podniků.

76 Sklenička Sklenička | E-mail | 8. května 2009 v 22:20 | Reagovat

[73]: jestli si dobře vzpomínám, tak Vy jste byl v Burgundsku a jste zvyklý na tamní Pinoty. Tenhle prostě chutná trochu jinak, ale (Váš vzorek nejspíš) není vadný. Světloučkou barvu si pamatuju ze sklepa, když jsem ho vybíral ze dvou šarží (různých poloh). Vybral jsem ten míň nabušený, míň výrazný, klidnější, ale pro mě harmoničtější. Tu nahořklost si ještě pamatuju, podrobněji budu reagovat později, až si otevřu tu poslední láhev, kterou mám ve sklepě - dnes večer už ne, to bych na ni musel čekat do půlnoci, než se mi rozdýchá :o)

[74]: Mně se Sylván taky moc líbí :o) Jestli chcete koupit obě červené z Krásné Hory a nechat si je poslat poštou, napište mi na soukromý e-mail, zařídím, za ceny vinařství. PN už nemám (jen tu zmiňovanou druhou šarži), ale s výrobcem to domluvím.

[75]: I can't help it, if I'm lucky (Bob Dylan). No, už jsem to psal, že mám teď nějakou kliku, a nejen s výběrem vín :o) Medaile nejsou nejdůležitější měřítko, ale vždycky to potěší nebo nasměruje zákazníka. Kdybych nevěděl, že tenhle Sylván dostal zlatou na IWC Vienna, nikdy bych ho neochutnal. Takže fandím soutěžím a medailím :o)

77 Tomáš M. Tomáš M. | 9. května 2009 v 12:46 | Reagovat

[76]: Vadný asi opravdu není. Druhý den už se z vůně vytratil onen nepříjemný tón. A chuť mi už nepřipadá nahořklá a je docela příjemná i když velmi jemná. Takže druhý den bych toto víno nazval - slušný moravský pinot noir. I když třeba ročník 2005 od pana Sůkala mi přišel lepší, víc podobný těm Burgundským. Máte pravdu, že jsem zvyklý spíš na ně. :)

Takže mi zbývá už jen vlašák od pana Peřiny, chtělo by to brzy další bedýnku :)

78 Jo Jo | 10. května 2009 v 0:53 | Reagovat

Takže i u nás padla láhev Sylvánu. Ve vůni květiny a bylinky, ty citrusy jsme tam s M. prostě nenašli (M. včera tvrdila něco o slabé vůni kvasnic). Zajímavý, plný projev v ústech, dlouhá dochuť s náznakem hořčinky. Můžu potvrdit, že láhvi je potřeba nechat čas. V pátek tam čouhala kyselina, dnes už víno působilo výrazně sladěnějším dojmem. Jak jsem byl v pátek poněkud rozpačitý (už jsem chtěl psát něco ve smyslu "za ty prachy nic moc" a "jsem ignorant, oceněná vína mi nic neříkají"), tak dneska jsem moc spokojený :) A M. taky. Zbývá mi taky už jen ten vlašák od Peřiny.

79 Sklenička Sklenička | E-mail | 10. května 2009 v 9:59 | Reagovat

[78]: Kvasnicové tóny tam mohou zůstávat, leželo to tuším 5 měsíců na kvasničních kalech (sur lie). Já jsem tu láhev měl ve středu a potvrzuju, že se časem (s postupujícím okysličením a ohřátím) hodně proměňuje. Po čtyřech hodinách jsem tam slibované citrusy měl jako vyšité - limetka i pomeranč, až nasládlé chutě.

80 Martin S. / Vinný pavouk Martin S. / Vinný pavouk | E-mail | Web | 10. května 2009 v 16:35 | Reagovat

[78]: přesně / souhlasím... :) už jsem psal v mém [61]:, nejdříve mi kyselinka přišla příliš agresivní. až po pořádném rozdýchání se objevila určitá elegance. nejlepší asi až druhý den :o) možbá by to i stálo za pokus s karafou?

81 Tomáš M. Tomáš M. | E-mail | 10. května 2009 v 22:18 | Reagovat

A už tu mám před sebou Peřinův vlašák. Otevřel jsem ho už včera večer a od té doby se ještě trochu otevřel, i když už včera to bylo krásné pití. Vůně je elegantní s medovými tóny a je doplněna příjemnou zakulacenou chutí s dlouhým dozníváním. Nic z toho nevyčnívá, ale chutí je plná pusa. Jedním slovem nádhera.

Moje celkové pořadí (i s přihlédnutím k poměru cena/výkon u MT) je tedy 1. RV 2. CM 3. MT 4. RR 5. SZ 6. PN. Odstupy jsou ale poměrně malé a body se neodvažuji udělovat. Už se moc těším na další bedýnku.

Docela by mě zajímalo, jak vypadá ten kabinetní vlašák od pana Peřiny a vážně uvažuji o objednání více lahví Cabernetu Moravia.

82 Sklenička Sklenička | E-mail | 10. května 2009 v 23:07 | Reagovat

[81]:: gratuluju, myslím, že s CM máte dobrý vkus :o) Já mám ta vína rád všechna, tak bych to pořadí nesestavil. Ale mám extrovní slabost pro SZ z Valtic (protože velkovýrobce jinak nevyhledávám a jsem rád za to, že jsem si tohle víno v té záplavě jiných titulů objevil) a pro MT z Mělníka (protože mullerky už dnes zvysoka přehlížím - děkuju, Plho :o) - a vína za 70 Kč taky) a pro CM z Krásné Hory (protože CM taky nevyhledávám a tenhle mě několikrát překvapil při soukromém popíjení i při sledování reakcí ostatních posuzovatelů.)

BTW - myslím, že jsem zaznamenal rekord v počtu komentářů... to by si zasloužilo otevřít šampus (PUFFFF!!) a malou oslavu. Tak jen přidávám vlastní poděkování všem čtenářům za to, že komentáře jsou takové, jaké jsou, kultivované a relaxované. To je pro mě velké překvapení, děkuju za to čtenářům i nějaké vyšší moci, protože to je až nadpřirozené. Děkuju! (Je to autocitace ze 17. 8. 2007, ale nějak to vydrželo a k mému překvapení to platí stále :o)))

83 Krakonos Krakonos | E-mail | Web | 11. května 2009 v 8:50 | Reagovat

Ten CM abych si snad zopakoval a zkoumal co na tom vsem chutna :-DDD, no kazdemu neco jineho a proto je uzasne ze je bedynka a tyto prispevky ;-). Stejne by nebylo marne urcit viteze, treba pres anketu.

84 karlička karlička | 11. května 2009 v 10:40 | Reagovat

[83]: Anketa, to by možná bylo dobré. takhle v textu se komentáře hledají špatně. My doma  máme za vítěze CM.

[72]: Analytické údaje by mě zajímaly u všech vín. Právě jsem se vrátila z rakouského Rustu a moc se mi líbilo, že tyhle údaje měli někteří vinaři přímo v nabídkovém listu určeném pro širokou veřejnost.
Kdy bude další bedýnka ???

85 Gábina Gábina | E-mail | 11. května 2009 v 15:06 | Reagovat

Přes víkend jsme otevřeli obě červená vína a u nás vyhrál CM. Velmi dobré už se poohlížím po dalších.

86 Martin S. / Vinný pavouk Martin S. / Vinný pavouk | E-mail | Web | 11. května 2009 v 20:11 | Reagovat

jasne, Sklenicko udelej anketu - best white wine a best red wine :) :o)

87 Skalka Skalka | 15. května 2009 v 7:42 | Reagovat

Trochu opožděně se přidávám s dalšími poznatky: O víkendu padl Peřina a moc zachutnal, i když dávám přednost méně sladkým vínům. Trochu zklamaná jsem ale byla z Pinotu, tohle víno mě neoslovilo, přišlo mi takové nijaké...
Dalšímu víkendu zdar a lahvím též:-)

88 VN VN | E-mail | 17. května 2009 v 23:46 | Reagovat

Dalsi dva kousky vypity. Cca pred tydnem Sylvan, prijemne piti, tipuju ze by se k nemu dobre prikusovala nejaka ryba.
Ted dopijim CM, to me hodne bavi, moc dobry vino. Krasne plny, chutove varazny. Rozhodne nejlepsi CM co sem pil, diky vsem co tu prede mnou popisovali jeho vuni&chut, aspon sem vedel co si pod danejma vjemama predstavit. To bych si jeste v nekdy rad prechutnal.

Jinak male BTW, dneska sem si daval mladsiho bratricka RR z bednicky (teda nemuzu to rict presne, nepamatuju si udaje o vynicni trati, todle byl rocnik 06 jakostka). Moc prijemny piti, oproti 03 krasne svezi. To mi celkem ponouka zucastnit se nejky vertikalni degustace, to musi bejt strasne zajimavy...

89 Sklenička Sklenička | E-mail | 18. května 2009 v 20:53 | Reagovat

[83]: hehé, moc mě baví, když v po sobě jdoucích příspěvcích kritizujete a chválíte totéž víno :o) Tak to má být!!!

A rovnou se omlouvám, že jsem tak dlouho pauzíroval, blaží mě rekordní počet komentářů, ale iritují mě bloggeři, kteří komentují každý příspěvek, aby měli rekord, tak se držím zpátky :) ale je načase stihnúť ten poczonk...

Analytické údaje se snažím dávat buď hned do textu nebo do diskuse, jakmile je dostanu. Obě červená vína, PN i CM jsou tady v diskusi. Až si vzpomenu, doplním je i do textu.

[86]: Anketu ne, viz Sofiina volba. Rozvedu v příštím článku :)

[87]: Snad se nepletu, že Peřina byl suchý ? :o) Ale rozumím tomu, že působí sladce v kontrastu s jinými Moravany ...

[88]: Sylván chce čas... k rybě určitě jde jako studený, ale po ohřátí a okysličení by myslím pároval i s čínou, kuřetem a kdečím jiným... bohovsky se proměňuje s teplotou a okysličením. A jsem rád, že jste si našel zálibu v CM, už jsem pil výraznější CM, ale takhle pěkně harmonický CM asi ne. Jenže ho zbývá už jen malinko, jak náhodou vím od výrobce :)

90 Leisha Leisha | 19. května 2009 v 18:58 | Reagovat

Nejak jsem se s pitim a psanim zatim flakala, trochu mi do toho lezlo stridave nachlazeni a cestovani, nasledne (to u toho psani) nechut zapinat pocitac :-)

Nejdriv jsme ozkouseli mullera, kterej mi normalne neprijde jako neco co chci pit, ale zas novym zazitkum se nebranim....a dobre tak, byl krasne vonavej a svezi, takze ta protivna mullerova pachut tam skoro nebyla ....teprv podruhe v zivote se mi stalo, ze mi muller chutnal (tedy se klonim k nazoru, ze to kdysi napoprve nebyla haluz, ale ze se to stat muze :-))) ....a ostatni spolupijaci byli vylozene nadseni.

Rynsky ryzlink mi na prvni napiti prisel docela v pohode, ale nic extra, tak trochu nudnej.... ale po hodine, kdy byla lahev zapomenuta na stole, se to vyrazne zlepsilo...kdyz byl teplejsi nez by teoreticky mel bejt, tak ta chut zacala byt opravdu zajimave zemita a bylo mi moc lito, kdyz jsme se dostali na dno....

A vlassky ryzlink me nadchnul uplne moc....krasnej, svezi, kvetinkovej, eterickej, i ty elfi tance bych si k tomu predstavila......a pritom ty chuti mel clovek plnou pusu a hlavu a pak jeste nejakou dobu....mnam. To chci jeste :-)

A na dalsi pokus(y) dojde az o vikendu :-)

91 Přemek Přemek | E-mail | 20. května 2009 v 11:17 | Reagovat

Už mi zbývá jen sylván, takže se pokusím zpětně doplnit dojmy.
O mt i rr jsem už psal, mullerka slušná, rýňák výborný.
Dál jsem otevřel červené, to byly dva rozdílné dojmy: CM skvělé, krásná paprikovo pepřová vůně, ještě lepší chuť, moc mi chutnal. Zato pinot zklamání, první den mi něco vadilo ve vůni, skoro až zatuchlina (ale chuťově dobrý), druhý den se vůně zlepšila, ale zase se zkazil chuťově. Nevím, možná mi to nesedlo v kombinaci s jídlem, ale tohle bych si teda znovu nekoupil :-)
Nakonec rv, mám teda tu 'slabší' kabinetní verzi, ale i tak moc dobrý. Mám rád med ve vůni, tady je to tak akorát, chuť jemná ale příjemná :-)
Zkusil jsem ho porovnat vedle sebe s 'domácím' (od známého) vlašákem 08, takovým tím typickým vínem za 50 Kč z jiného postu tady, a musím říct že rozdíl tam fakt je - chutnají mi oba, ale ten od pana Peřiny je takový uhlazenější, harmoničtější...dobrota.

92 banter banter | Web | 22. května 2009 v 7:11 | Reagovat

[73]: Ad Pinot "Barva je velmi nízká", znamená že barva je světlá? Tak to v tom případě sedí.

Jsem spíš na bílá a růžová vína, ale u CM si dělám poznámku, že se k této lahvi musím vrátit, zachutnala moc. Pro mě vyvážená chuť bez svíravých tónů.

93 svědek svědek | Web | 25. května 2009 v 14:59 | Reagovat

Patřím taky k těm, kteří začali proklatě pozdě vinou nachlazení a roztodivných starostí a trochu cestování. Do půlky června, kdy je ohlášen příjezd další bedničky, lze však svědomitou pílí zameškané snadno dohnat.

Tak zatím jen dílčí dojem ke dvěma kouskům z opačných stran škály chutná/nechutná. Ta lehká Mullerka mě neoslovila, bylo v ní na můj vkus příliš mnoho bublinek. Nevím, zda už byla dostatečně usazená (cca po 3 dnech), ale asi jen potvrdila mou nepřízeň pro tahle mladá vína.

Na druhé straně jsem dnes dopil Rýňáček a jsem nadmíru nadšený. Takhle skvělé suché víno v pozdním sběru jsem už dlouho nepil, to je naopak moje parketa. Rovnou bych si objednal celý kartón a kdyby jen kvůli RR, bedýnka stála za to.

A to jsem byl ve čtvrtek poprvé ochutnávat ve valtickém Salónu. Shodou okolností jsem si přivezl suchý RR 07 ve výběru z hroznů od Sonberku za 350 Kč, tak to chci v příštích dnech porovnat.

94 svědek svědek | Web | 29. května 2009 v 17:30 | Reagovat

Máme tu konec týdne a díky svědomité píli a poctivému přístupu k uloženým restům také možnost rekapitulovat a se spokojeným úsměvem netrpělivě očekávat bedničku č.2 :)

Sylvánské i Vlašák se pily také velmi příjemně a klidně bych si je někdy zopakoval. Laťku RR však už nepřekonaly - u mě v bílém zvítězil mj. díky delší dochuti, VR se mi zdál (ale berte můj laický dojem s rezervou) už trochu sladší, než musím.

Ač léto, moje láska je ovšem červené. A zvolené pořadí při otevírání první bedničky se mi docela povedlo. PN porazilo CM jasně na body a ještě dlouho zůstane zapsáno ve vzpomínkách.

Dvě vína tedy znamenala výjimečné nadšení a zájem objednat si kartón, tři vína velmi dobré pití a jen jedno bych už nemusel. Skleničko, díky, premiéra se podařila!

95 Sklenička Sklenička | E-mail | 29. května 2009 v 22:59 | Reagovat

[93]:: [94]:: už jsem chtěl napodobit třídní učitelku a její, "Nojó, Svědek je zase posledňáček," ale domácí úkoly máte za jedna :) Ještě si RV překontroluju, ale měl jsem dojem že za jeho sladkostí jsou spíš vyzrálé hrozny než zbytkový cukr. Pokud jde o PN a CM z Krásné Hory, tak to mám opačně, tenhle CM u mě o chloupek vyhrává, ale každopádně si PN můžete objednat buď na www.krasnahora.com nebo na  vran@seznam.cz. Ale Vy jste z Brna, Vám se vyplatí dojet až do Ratíškovic :)

Jsem rád, že převládla spokojenost a už uvažuju o Komunitní Bedýnce 3 složené z neoetiketovaných lahví popsaných fixem :)

96 svědek svědek | 31. května 2009 v 23:59 | Reagovat

[95]: Nemyslím, že to musel být zbytkový cukr, jen se mi zdálo krapet sladší, než v těchto dnech ocením (a v tom jsme se s polovičkou shodli a ta má ráda i sladší vína).

A s těmi Ratíškovicemi jste to trefil, shodou okolností tam přespříští týden jedeme, to je pak výzva... Díky za nasměrování, PN si taky objednám. Jsem zvědav, zda to mé červené pořadí nezařídila spíš nálada, která byla tento týden výrazně lepší než v době, kdy jsem pil CM :)

97 VN VN | E-mail | 7. června 2009 v 1:32 | Reagovat

Tak posledni dva kousky za mnou.
RV dopijim prave ted a paradni vino, pro me z bilych jednoznacnej vitez. Elegantni, svezi, nadherne. Otevreno s navstevou, ale ze zacatku jsme se museli drzet zpatky, potrebovalo cas. Cca po hodince fakt paradni vino.
PN sem vypil ted v tejdnu, a kdybych mel vybrat viteze mezi cervenymi, nedokazal bych se rozhodnout. PN byl presne tim stylem cerveneho, jake mam rad. Elegantni, ne prvoplanove nabusene, proste prijemne. Oproti tomu CM byl styl vina, jakej sem jeste nepil. Hodne vyrazne, rekl bych ze po jeho vypiti se mi odruda bude poznavat lip nez pred tim.
Zaverem bych chtel podekovat panu Sklenickovi, vsechna vina me bavila. Uz se tesim na bedynku dalsi!

98 Tom Tom | E-mail | Web | 10. listopadu 2009 v 12:26 | Reagovat

Tak že by se to na těch 100 komentářů nedotáhlo? :)
Sice mimo tuhle bedýnku, leč přeci jsem se dostal k lahvi PN 2006 z vinařství Krásná hora, když mi ji pan Sklenička daroval. Mé dojmy z ní jsou k shlédnutí tady - http://vinny.blog.cz/0911/krasna-hora-s-r-o-stary-poddvorov-pinot-noir-zemske-2006.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama